این مقاله درپی تعیین موقعیت بخش حملونقل در اقتصاد استانهای ایران و تأثیر آن بر رشد اقتصادی این استانها است. در این مقاله براساس آخرین اطلاعات مربوط به حسابهای منطقهای استانها که مرکز آمار ایران در سال 1391 منتشر کرده است، به ارزیابی مزیت نسبی ارزش افزوده حملونقل هوایی در استانهای ایران و مقایسه وضعیت بین استانها پرداخته میشود. در ادامه اثر مزیت نسبی حملونقل هوایی بر رشد اقتصادی در طول برنامه چهارم توسعه بررسی میشود. نتایج نشان میدهد که در حملونقل هوایی بهترتیب استانهای هرمزگان، خراسان رضوی، تهران و سیستانوبلوچستان بیشترین مقدار شاخص مورد نظر را در طول برنامه چهارم توسعه به خود اختصاص دادهاند. همچنین، نتایج برآورد براساس رگرسیون دادههای تابلویی نشان میدهد که در دوره مورد بررسی اثر مزیت نسبی ارزش افزوده حملونقل هوایی بر رشد اقتصادی مثبت و معنادار است.
جعفری صمیمی, احمد, & صالحی, علی. (1392). بررسی وضعیت حملونقل هوایی و تأثیر آن بر رشد اقتصادی در استانهای ایران. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد اقتصادی, 2(6), -.
MLA
احمد جعفری صمیمی; علی صالحی. "بررسی وضعیت حملونقل هوایی و تأثیر آن بر رشد اقتصادی در استانهای ایران". فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد اقتصادی, 2, 6, 1392, -.
HARVARD
جعفری صمیمی, احمد, صالحی, علی. (1392). 'بررسی وضعیت حملونقل هوایی و تأثیر آن بر رشد اقتصادی در استانهای ایران', فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد اقتصادی, 2(6), pp. -.
VANCOUVER
جعفری صمیمی, احمد, صالحی, علی. بررسی وضعیت حملونقل هوایی و تأثیر آن بر رشد اقتصادی در استانهای ایران. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد اقتصادی, 1392; 2(6): -.