توسعه انسانی به عنوان یکی از شاخصهای مهم برای اندازهگیری توسعه کشورها در دهههای اخیر مورد استفاده قرار گرفته است، همچنین ارتقا و بهبود کیفیت توسعه انسانی نقش قابل توجهی در توسعه اقتصادی یک کشور خواهد داشت. یکی از راهکارهای افزایش توسعه انسانی، بهبود و گسترش خدمات آموزشی و سلامت است. در این مطالعه بر اساس رابطه علیت تودا-یاماماتو به بررسی ارتباط میان مخارج آموزشی و سلامت با شاخص توسعه انسانی و برای بدست آوردن ضرایب بلندمدت از روش جوهانسن-جوسیلیوس برای بازه زمانی 1381 الی 1395 به صورت فصلی پرداخته میشود. نتایج روش علیت تودا-یاماماتو نشان داد که یک رابطه علیت دو طرفه میان مخارج آموزشی و سلامت با شاخص توسعه انسانی وجود دارد و همچنین نتایج روش جوهانسن-جوسیلیوس نشان داد که اثر متغیرهای مخارج آموزشی و سلامت بر شاخص توسعه انسانی مثبت است.
گشتاسبی پور, ابراهیم, بذرافکن, اشکان, & قباشی, نسیم. (1396). بررسی ارتباط میان مخارج آموزشی و سلامت با شاخص توسعه انسانی در ایران. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد اقتصادی, 6(20), -.
MLA
ابراهیم گشتاسبی پور; اشکان بذرافکن; نسیم قباشی. "بررسی ارتباط میان مخارج آموزشی و سلامت با شاخص توسعه انسانی در ایران". فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد اقتصادی, 6, 20, 1396, -.
HARVARD
گشتاسبی پور, ابراهیم, بذرافکن, اشکان, قباشی, نسیم. (1396). 'بررسی ارتباط میان مخارج آموزشی و سلامت با شاخص توسعه انسانی در ایران', فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد اقتصادی, 6(20), pp. -.
VANCOUVER
گشتاسبی پور, ابراهیم, بذرافکن, اشکان, قباشی, نسیم. بررسی ارتباط میان مخارج آموزشی و سلامت با شاخص توسعه انسانی در ایران. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد اقتصادی, 1396; 6(20): -.