@article { author = {razavi, seyyed abdollah and rasouli Amirabadi, masoud}, title = {Investigation of New Strategies for Selling Iranian Crude Oil with Anti-Sanctions Approach}, journal = {Economic Strategy}, volume = {7}, number = {24}, pages = {151-176}, year = {2018}, publisher = {پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام}, issn = {2252-0597}, eissn = {2588-6568}, doi = {}, abstract = {The sale of crude oil as a strategic commodity is important in addition to its economic importance in the political and security spheres of countries. As one of the primary enemies of the Islamic Republic of Iran since the beginning of the Islamic Revolution, the United States has sought to disrupt the Islamic Republic by using various methods, including restricting investment and sanctions in various fields. Today it has tried to make this ring of pressure harder on us. The main question that this study seeks to answer is to provide guidelines for the sale of Iranian crude oil under current smart sanctions, in this regard, 24 experts in this field were interviewed and coded and final results were analyzed through content analysis method. The results show that according to the current situation, 17 strategies can be used by the researcher in four categories: technical mechanisms, political-legal mechanisms, economic-financial mechanisms, and commercial mechanisms, of course, hybrid use of these strategies is also possible and will work.}, keywords = {Crude Oil,Sanctions,selling crude oil,content analysis,International marketing}, title_fa = {بررسی راهبردهای نوین فروش نفت خام ایران با رویکرد ضد تحریمی}, abstract_fa = {فروش نفت خام به‌عنوان کالای استراتژیک علاوه بر اهمیت در عرصه اقتصادی، در عرصه سیاسی- امنیتی کشورها نیز مهم و تأثیرگذار است. ایالات متحده آمریکا به‌عنوان یکی از دشمنان دیرین جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب اسلامی با روش‌‌هایی همچون محدود ساختن سرمایه‌گذاری و تحریم ایران در عرصه‌‌های مختلف درصدد ایجاد اخلال و ضربه زدن به جمهوری اسلامی بوده و تا به امروز تلاش کرده است، این حلقه فشار را سخت‌تر کند. اصلی‌ترین مسئله‌ای که این پژوهش درصدد پاسخ به آن بوده، ارائه راهبردهایی برای فروش نفت خام ایران با توجه به تحریم‌‌های هوشمند فعلی است؛ بر این اساس با 24 نفر از خبرگان این حوزه مصاحبه و از طریق روش تحلیل، مضمون مطالب ارائه‌شده کدگذاری و نتایج نهایی احصا شده است. نتایج پژوهش نشان داد که با توجه به شرایط کنونی می‌توان از 16 راهبرد استفاده کرد که پژوهشگر آن را در چهار دستة «سازوکارهای فنی»، «سازوکارهای سیاسی- حقوقی»، «سازوکارهای اقتصادی- مالی» و «سازوکارهای تجاری- بازرگانی» دسته‌بندی نموده است. البته استفاده هیبریدی (ترکیبی) این راهبرد‌‌ها نیز ممکن است و کارگشا خواهد بود.}, keywords_fa = {نفت خام,تحریم,فروش نفت خام,تحلیل مضمون,بازاریابی بین‌الملل}, url = {https://econrahbord.csr.ir/article_110986.html}, eprint = {https://econrahbord.csr.ir/article_110986_4e9d279bb148b66c16611606c45a9d93.pdf} }