@article { author = {Yaghoubi, Mohammad and Seyfi, Vahid and Sadeghi Shahdani, Mahdi}, title = {Basic strategy for privatization in Iran}, journal = {Economic Strategy}, volume = {10}, number = {37}, pages = {215-250}, year = {2021}, publisher = {پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام}, issn = {2252-0597}, eissn = {2588-6568}, doi = {}, abstract = {Many problems after the Islamic Revolution have led to the failure of privatization policies in Iran. In this paper, we have tried to determine the basic privatization strategies in Iran by SWOT method and QSPM matrix and to consider the privatization process in the country with a long-term view. To do this, we will first answer the question of what are the strengths, weaknesses, opportunities and threats of privatization in Iran in recent years. We will answer this question by examining 72 articles and reports of privatization organizations in Iran, Turkey and Russia.Then, we provided the points extracted from the study of resources to the relevant experts in the SWOT method to estimate the importance of each of the extracted points in the privatization of the country. Finally, in order to present the main strategy for more efficient implementation of privatization in Iran, we used the experience of Turkey and Russia and prioritized the strategies using the QSPM matrix and by asking experts in this field. The results indicate that the overall strategy of the country in the implementation of privatization is defensive and strategies such as " changing the government's approach from a purely political point of view to privatization and its proper implementation with a long-term view by increasing new investments," closely monitoring regulatory bodies of privatization "and "reviewing the background of those in charge of privatization " are important privatization strategies in Iran.}, keywords = {Privatization in Iran,Privatization in Turkey,Privatization in Russia,SWOT matrix,QSPM}, title_fa = {راهبرد اساسی خصوصی سازی در ایران}, abstract_fa = {مشکلات اساسی زیادی پس از انقلاب اسلامی، موجب به ثمر نرسیدن سیاست‌های خصوصی‌‌سازی در ایران گردیده است. در مقاله حاضر سعی شده راهبردهای اساسی خصوصی‌‌سازی در ایران به روش SWOT و ماتریس QSPM مشخص گردد و روند خصوصی‌‌سازی در کشور با دید بلندمدت و باثبات در نظر گرفته شود. برای انجام این کار در ابتدا با استفاده از روش فراترکیب و با بررسی 72 مورد مقاله و گزارش‌های سازمان‌های خصوصی‌سازی کشورهای ایران، ترکیه و روسیه به این پرسش پاسخ خواهیم داد که چه نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدی در سال‌های اخیر بر سر راه خصوصی‌سازی ایران قرار داشته است. سپس نکات مستخرج از مطالعه منابع را به روش SWOT در اختیار متخصصین حوزه مربوط قرار دادیم تا اهمیت هر کدام از نکات استخراجی را در خصوصی‌سازی کشور برآورد کنیم. در انتها به منظور ارائه راهبرد اصلی برای اجرای کارآمدتر خصوصی‌سازی در ایران از تجربه کشورهای ترکیه و روسیه که موانع مشابهی با خصوصی‌سازی کشورمان داشته‌اند، استفاده کرده و به‌وسیله ماتریس QSPM و با پرسش از متخصصین این حوزه راهبردها را اولویت‌بندی کردیم. نتایج، حاکی از آن است که راهبرد کلی کشور در اجرای خصوصی‌سازی، تدافعی بوده و راهبردهای تغییر رویکرد دولت از نگاه صرفاً سیاسی به خصوصی‌سازی و اجرای صحیح آن با نگاه بلندمدت با افزایش سرمایه‌گذاری‌های جدید، نظارت دقیق نهادهای نظارتی بر جلسات و روند اجرای خصوصی‌سازی و بررسی سابقه افراد متصدی خصوصی‌سازی، راهبردهای مهم خصوصی‌سازی در ایران محسوب می‌شوند.}, keywords_fa = {خصوصی‌سازی در ایران,خصوصی‌سازی در ترکیه,خصوصی‌سازی در روسیه,ماتریس SWOT,ماتریس QSPM}, url = {https://econrahbord.csr.ir/article_139333.html}, eprint = {https://econrahbord.csr.ir/article_139333_a9d906ee2b9f0ee359e9282abe4c51e3.pdf} } @article { author = {Khalaj Amir Hosseini, Amir Bahador and Mohseni, Reza}, title = {The causal relationship between renewable electricity generation and GDP growth in OECD and OPEC selected countries}, journal = {Economic Strategy}, volume = {10}, number = {37}, pages = {251-287}, year = {2021}, publisher = {پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام}, issn = {2252-0597}, eissn = {2588-6568}, doi = {}, abstract = {By the reason of increasing environmental worries and also the limits of fossil fuel sources in the world, including Iran, all the developers and developing countries are changing their technology from fossil fuel sources to renewable energy sources.This research is reviewing the relation between producing electricity from types of renewable energy sources and GDP growth rate.According to this, first, existing of short-run and long-run relation between electricity production from types of renewable energy sources and GDP growth rate has been studied with serial correlation panel model (FMOLS - Fully modified least squares) and panel error correction model (ECM).Results show that in producing electricity from renewable and non-renewable energy, capital and labor variables have a positive and meaningful effect on GDP in short-run and long-run. For example, increasing 1% of electricity production by renewable energy, can raise GDP to 0/66% in the long - run. While electricity production of non-renewable energy can raise GDP to 0/45% in the long - run.Also results in estimating each energy source show that biomass, solar, waste and wind have a positive and meaningful effect on GDP. That means increasing 1% in the amount of biomass (solar, waste, wind and Geothermal) can increase GDP in order of mentioned to 0/01%, 0/72%, 0/33%, 0/11% and 0/61%. While hydroelectric source has elasticity with 0/11 that it has a positive effect on GDP but this is not a meaningful effect.}, keywords = {Renewable Energy Sources,Nonrenewable energy sources,Panel Cointegration,Electricity Generation}, title_fa = {بررسی رابطه بین تولید برق انرژ‌ی‌های تجدیدپذیر و رشد تولید ناخالص داخلی: کشورهای منتخب OECD و OPEC}, abstract_fa = {با توجه به رشد هزینه‌های منابع مختلف تولید برق از انواع منابع انرژی‌‌های تجدیدپذیر در دنیا (خورشیدی، بادی، برق‌آبی، زیست‌توده، زمین‌گرمایی و زباله)، سرمایه‌‌گذاری در این بخش استراتژیک انرژی جهت تولید برق، می‌‌بایست با شناخت کافی از هزینه و صرفه اقتصادی و اثرات زیست‌محیطی این منابع صورت پذیرد؛ زیرا کاهش در تولید و مصرف برق و یا انتخاب منابع پرهزینه‌تر برای تولید برق، می‌تواند عواقب ناخواسته‌ای در کاهش رشد اقتصادی داشته باشد. در این راستا، این مطالعه به بررسی رابطه علیت بین برق تولیدی از انواع منابع انرژی‌‌های تجدیدپذیر و رشد تولید ناخالص داخلی می‌‌پردازد. بر این اساس در ابتدا با استفاده از مدل پانل همجمعی (FMOLS) و مدل تصحیح خطای پانل (ECM)، وجود رابطه کوتاه‌مدت و بلندمدت تولید برق از انواع انرژی‌‌های تجدیدپذیر با رشد تولید ناخالص داخلی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که تولید برق به‌وسیله انرژی‌‌های تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر، سرمایه و نیروی‌‌کار دارای اثر مثبت و معنادار بر تولید ناخالص داخلی در کوتاه‌‌مدت و بلندمدت هستند، به گونه‌‌ای که افزایش یک درصد در تولید برق به‌وسیله انرژی‌‌های تجدیدپذیر، تولید ناخالص داخلی را به میزان 066/0 درصد در بلندمدت افزایش می‌‌دهد درحالی‌که تولید برق به‌وسیله انرژی‌‌های تجدیدناپذیر، تولید ناخالص داخلی را به میزان 054/0 درصد در بلندمدت افزایش می‌‌دهد. همچنین نتایج برآورد هر منبع نشان می‌‌دهد که تولید برق از منابع زیست‌‌توده، خورشیدی، زباله و بادی اثر مثبت و معناداری بر تولید ناخالص داخلی دارد. به گونه‌‌ای که یک درصد افزایش در تولید برق از زیست‌‌توده، خورشیدی، زباله، بادی و زمین‌گرمایی به ترتیب تولید ناخالص داخلی را به میزان 010/0، 027/0، 033/0، 011/0 و 016/0 درصد افزایش می‌دهند. درحالی‌که تولید برق از منبع هیدروالکتریک (برق‌آبی) دارای کشش 011/0 است که اثر مثبت بر تولید ناخالص داخلی داشته منتهی این اثر معنادار نیست.}, keywords_fa = {انرژی‌های تجدیدپذیر,انرژی‌ها تجدیدناپذیر,پانل همجمعی,تولید برق}, url = {https://econrahbord.csr.ir/article_139335.html}, eprint = {https://econrahbord.csr.ir/article_139335_6526498d394ca1e4d92331d8efb3317f.pdf} } @article { author = {Ebrahimi Nourali, Alireza and Emami Jazeh, Karim and Mohammadi, Taymour}, title = {Economic Strategy for Improving the Efficiency (Cost) of Iranian Water and Sewerage Companies: Application of Stochastic Frontier Methods Based on Panel Data}, journal = {Economic Strategy}, volume = {10}, number = {37}, pages = {289-320}, year = {2021}, publisher = {پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام}, issn = {2252-0597}, eissn = {2588-6568}, doi = {}, abstract = {It seems necessary to regulate prices of public utilities such as water due to market failures, regardless of ownership. Based on available theoretical and experimental literature, The latest achievement of researchers in field of public utility regulation such as water, electricity, performance-based regulation in general, and performance-based price regulation in particular. Adjusting price of urban drinking water in provinces of country based on efficiency and performance of water distribution companies, while motivating Iranian water and sewage companies to improve efficiency and productivity, will also reduce water prices for consumers as a result of competition. In the study, several different stochastic frontier methods were considered to estimate a translog cost frontier function for the sample of Iranian water distribution companies over the 2012-2017 period. The inefficiency scores obtained from different methods are not found to be robust in their levels and rankings of companies. A possible explanation for this lack of robustness can be found in different ability of stochastic frontier methods to account for unobservable heterogeneity. From methodological point of view, The empirical results show that conventional random-effects models tend to overestimate cost inefficiency since the inefficiency estimates also contain unobserved heterogeneity. The true fixed effects model proposed by Greene seems to be able to distinguish between unobserved heterogeneity and inefficiency but it may underestimate inefficiency since all time-invariant effects are treated as unobserved heterogeneity. Therefore, this model seems to contribute, at least partially, to the solution of the problem of time-invariant unobserved heterogeneity in the estimation of cost inefficiency.}, keywords = {SFA,cost inefficiency,water distribution utilities,panel data,price regulation}, title_fa = {راهبرد اقتصادی برای بهبود کارایی (هزینه) شرکت‌های آب و فاضلاب ایران: کاربرد روش‌های مرزی تصادفی مبتنی بر داده‌های تابلویی}, abstract_fa = {بر اساس ادبیات نظری و تجربی موجود، جدیدترین دستاورد پژوهشگران در حوزه مقررات گذاری صنایع ارائه دهنده خدمات عمومی نظیر آب، برق و گاز، تنظیم‌گری مبتنی بر عملکرد به‌طور عام و تنظیم قیمت مبتنی بر عملکرد به‌طور خاص بوده است. تنظیم قیمت آب شرب شهری استان‌های کشور مبتنی بر کارایی و عملکرد شرکت‌های توزیع آب، ضمن ایجاد انگیزه در شرکت‌های آب و فاضلاب شهری ایران، به‌منظور بهبود کارایی و بهره‌وری، زمینه کاهش قیمت آب برای مصرف‌کنندگان در نتیجه رقابت را نیز فراهم خواهد آورد. در این مقاله با استفاده از چندین روش مرزی تصادفی مختلف، عدم ‌کارایی هزینه سی‌وپنج شرکت ‌آب و فاضلاب ایران با استفاده از داده‌های تابلویی دوره 1396-1391 برآورد می‌شود. هرچند رتبه‌های عدم‌ کارایی به­دست آمده از مدل‌های مختلف هزینه مرزی، استحکام ثابت و منطقی ندارند، سطح تخمین‌های عدم‌ کارایی و همچنین رتبه‌ها، بستگی به‌تصریح اقتصادسنجی مدل دارند. فقدان استحکام ثابت، حداقل می‌تواند تا حدودی با توانایی متفاوت مدل‌ها در جدا کردن ناهمگونی مشاهده نشده از عدم‌ کارایی توضیح داده شود. مدل اثرات ثابت واقعی گرین، با تمایز گذاشتن بین «ناهمگونی مشاهده نشده» و «عدم‌ کارایی»، بهتر از مدل‌های داده تابلویی معمولی عمل می‌کند.}, keywords_fa = {تحلیل مرزی تصادفی,تابع هزینه مرزی,عدم کارایی هزینه,شرکت‌های توزیع آب,داده‌های تابلویی,تنظیم قیمت}, url = {https://econrahbord.csr.ir/article_139338.html}, eprint = {https://econrahbord.csr.ir/article_139338_7a7a22ee13b9adb1e09f08b83bcc7f80.pdf} } @article { author = {amanin jonaghani, Elham and باستانی فر, ایمان and heidari, Mohammad reza}, title = {Ranking of Swift Alternatives in the Sanctioned Environment Case Study: Islamic Republic of Iran}, journal = {Economic Strategy}, volume = {10}, number = {37}, pages = {321-349}, year = {2021}, publisher = {پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام}, issn = {2252-0597}, eissn = {2588-6568}, doi = {}, abstract = {One of the sections in the sanctions targeted against the Islamic Republic of Iran is interbank communications and cutting off the country's access to the Swift system. With the rise of international disagreements on the pretext of the country's nuclear issues on Saturday, March 18, 2012, the Swift system of the Central Bank of Iran was cut off in line with sanctions.Accordingly, the main purpose of this study is to identify and rank Swift alternatives in the sanctions environment in Iran. Initially, the field method (semi-structured interview) was used to identify solutions (alternatives) and criteria (characteristics of each method such as velocity of exchange, security, etc.) while reviewing the experiences of other countries. Then, to rank the identified strategies and criteria, the multi-criteria decision making method (AHP) and Expert Choice software have been used. After completing the questionnaire in the expert group, the results show that, Bilateral monetary pact and currency swap, joining to China -Russian financial system are the top priority solutions.}, keywords = {Swift,Bank Sanctions,Sanctions,Ranking}, title_fa = {رتبه‌بندی راهکارهای جایگزین سوئیفت در محیط تحریم (مطالعه موردی: جمهوری اسلامی ایران)}, abstract_fa = {یکی از بخش‌هایی که در تحریم‌ها بر علیه جمهوری اسلامی ایران مورد هدف قرار گرفته، بحث ارتباطات بین بانکی و قطع دسترسی کشور به سامانه سوئیفت است. با بالا گرفتن اختلاف‌نظرهای بین‌‌المللی به بهانه مسائل هسته‌‌ای کشور و به تبع آن اعمال تحریم‌های جدید، در 27 اسفند 1390 سیستم سوئیفت بانک مرکزی ایران تحریم‌ شد. بر این اساس هدف اصلی پژوهش حاضر رتبه‌بندی راهکارهای جایگزین سوئیفت در محیط تحریم در ایران است. در ابتدا برای شناسایی راهکارها (گزینه‌های جایگزین) و معیارها (ویژگی هر روش مانند سرعت مبادله، امنیت و غیره) ضمن بررسی کتابخانه‌ای تجارب سایر کشورها از نظر خبرگان با روش میدانی (مصاحبه نیمه ‌‌ساختاریافته) استفاده شده است. در ادامه برای رتبه‌بندی راهکارها و معیارهای شناسایی شده از روش تصمیم‌گیری چند معیاره (AHP) و نرم‌افزار Expert Choice استفاده شده است. نتایج، گویای آن است که از هشت راهکار استخراج شده، راهکارهای  پیمان پولی دوجانبه و سواپ ارزی و پیوستن به سیستم مالی چین و روسیه در اولویت‌های برتر جهت جایگزینی سوئیفت معرفی شده‌اند.}, keywords_fa = {سوئیفت,تحریم بانکی,روش مقابله با تحریم‌ها,رتبه‌بندی}, url = {https://econrahbord.csr.ir/article_139337.html}, eprint = {https://econrahbord.csr.ir/article_139337_9613670a24b9d719922bef4676202747.pdf} } @article { author = {razavi, seyyed abdollah and Pirani, Shohre}, title = {A Study of Venezuelan Oil Trade Sanctions Strategies and Policies and Its Comparison with Iranian Strategies}, journal = {Economic Strategy}, volume = {10}, number = {37}, pages = {351-386}, year = {2021}, publisher = {پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام}, issn = {2252-0597}, eissn = {2588-6568}, doi = {}, abstract = {Iran and Venezuela are two oil-producing countries that have both been subject to unfair economic and non-economic sanctions over the past decades. Sanctions imposed on the two countries have limited their main source of foreign exchange and  oil revenue, and created many problems for their economies, including inflation, recession, and the devaluation of the national currency. These tensions have created other problems. After examining the effects of sanctions on the two countries' oil industry, this article seeks to answer the question: What are Venezuela's anti-sanctions strategies to counter US oil sanctions? And in the current context of sanctions, how can manage relations between sanctions countries in the field of oil trade the oil sanctions? Also, what are the differences and similarities between the two countries' counter-sanctions strategies for the oil trade? The method of the present research is a qualitative type of document analysis that is done using library resources. The research results show that according to the current smart sanctions, in the technical field of oil swap strategies, oil blending, construction of small refineries and petroleum refineries in the sanctioned countries, construction of storage tanks inside and outside the country, domestic oil exchange and development projects The country should be used by foreign companies to benefit from oil revenues to counter sanctions.}, keywords = {Sanctions,Venezuela,Oil,strategy}, title_fa = {بررسی راهبردها و سیاست‌های ضدتحریمی تجارت نفت ونزوئلا و مقایسه آن با راهبرهای ایران}, abstract_fa = {ایران و ونزوئلا دو کشور تولیدکننده نفت هستند که هر دو طی دهه‌های گذشته تحت تحریم‌های ناعادلانه اقتصادی و غیراقتصادی قرار گرفته‌اند. تحریم‌های اعمال‌شده علیه این دو کشور سبب شده عمده‌ترین منبع ارزآوری و درآمد آن‌ها یعنی فروش نفت تحت تأثیر تحریم‌ها محدود شود و مشکلات زیادی از جمله تورم، رکود اقتصادی، کاهش ارزش پولی ملی را برای اقتصاد آن‌ها ایجاد کند. این تنش‌ها در پی خود، معضلات دیگری را نیز ایجاد کرده است. این مقاله پس از بررسی اثرات تحریم بر صنعت نفت این دو کشور، به دنبال پاسخ به این پرسش‌ها است که راهبرد‌های ضد تحریمی  ونزوئلا برای مقابله با تحریم‌های نفتی ایالات متحده آمریکا چیست؟ و در شرایط تحریمی کنونی، روابط میان کشورهای تحریمی در حوزه تجارت نفت و گاز چگونه می‌تواند آسیب‌های ناشی از تحریم‌های نفتی را مدیریت کند؟ همچنین، تفاوت و شباهت‌های راهبردهای ضد تحریمی این دو کشور برای تجارت نفت کدام است؟ روش پژوهش حاضر، کیفی از نوع تحلیل اسنادی است که با استفاده از منابع کتابخانه‌ای انجام می‌شود. نتایج پژوهش همچنین نشان می‌دهد با توجه به تحریم‌‌های هوشمند فعلی باید در عرصه فنی از راهبردهای سوآپ نفت، بلندینگ نفت، ساخت پالایشگاه‌‌های کوچک و پتروپالایشگاه در کشورهای تحریم شده، ساخت مخازن ذخیره‌سازی در داخل و خارج از کشور، بورس نفت داخل کشور و پروژه‌‌های توسعه‌ای کشور توسط شرکت‌‌های خارجی با بهره‌مندی از درآمد‌‌های نفتی برای مقابله با تحریم استفاده گردد.}, keywords_fa = {تحریم,ونزوئلا,نفت,راهبرد}, url = {https://econrahbord.csr.ir/article_139478.html}, eprint = {https://econrahbord.csr.ir/article_139478_f73408463936d0b5a363186050119f51.pdf} } @article { author = {MirJalili, Seyyed Hossein and safari, omid and saadat, Hossein}, title = {Poverty Reduction Strategy policies in the Developing countries and Poverty alleviation Policies for Iran}, journal = {Economic Strategy}, volume = {10}, number = {37}, pages = {387-423}, year = {2021}, publisher = {پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام}, issn = {2252-0597}, eissn = {2588-6568}, doi = {}, abstract = {Poverty Reduction Strategy policies in the Developing countries and Poverty alleviation Policies for Iran Poverty Reduction Strategy policies in the Developing countries and Poverty alleviation Policies for Iran AbstractOver the period 1979-2021, despite the implementation of six development plan and poverty reduction policies, allocation of more resources, poverty remains an important challenge in the Iranian economy. Therefore, like other countries, we need a coherent strategy to alleviate poverty. To this end, we examined all PRSP for the developing countries and compared PRSP policies with poverty reduction policies in Iran by an analytical-comparative method. Moreover, poverty reduction policies for low-income, low-middle-income, and high-middle-income PRSP countries were classified based on macroeconomic, governance and public expenditure management, and structural- sectoral policies for poverty. Accordingly, we suggested a pakage of poverty alleviation policies for Iran’s economy. Keywords: Poverty Reduction, PRSP, Low-Middle-Income, Developing countriesJEL Classification: A10, I38, O18Keywords: Poverty Reduction, PRSP, Low-Middle-Income, Developing countriesJEL Classification: A10, I38, O18}, keywords = {poverty reduction,PRSP,Low-Middle-Income,Developing countries}, title_fa = {بررسی تطبیقی سیاست‌های راهبرد کاهش فقر در کشورهای درحال توسعه و سیاست‌های فقرزدایی برای ایران}, abstract_fa = {در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی، به‌رغم اجرای سیاست‌ها و رشد اسمی مبالغ صرف شده برای فقرزدایی و اجرای شش برنامه توسعه طی 32 سال‌ اخیر، فقر درآمدی و فقر چند بعدی همچنان یک چالش مهم در اقتصاد ایران باقی‌مانده است که نشان می‌دهد همانند سایر کشورها به یک راهبرد منسجم و یکپارچه برای مبارزه با فقر در ایران نیاز داریم. از این‌رو این پژوهش بدنبال مقایسه سیاست‌های راهبرد کاهش فقر در کشورهای درحال توسعه با برنامه‌های توسعه‌ای موجود کشور، شناسایی سیاست‌ها، وجوه اشتراک و تمایز سیاست‌های راهبرد کاهش فقر است. روش مطالعه به‌صورت تحلیلی- تطبیقی و به شیوه اسنادی است. با دسته بندی موضوعی کشورهای درحال توسعه دارای PRSP در چارچوب سیاست‌های سه گانه پژوهش حاضر (اقتصاد کلان، حکمرانی و مدیریت مخارج عمومی، سیاست های بخشی و ساختاری) و مقایسه با برنامه های ایران، سیاست‌های راهبرد کاهش فقر در ایران پیشنهاد‌ شده است. با اولویت سیاست‌های حکمرانی خوب و مدیریت مخارج عمومی، پیگیری سیاست کنترل تورم، سیاست‌های رشد اقتصادی پایدار و سیاست‌های اشتغال زا، منسجم و یکپارچه پیگیری شوند. برنامه‌های کاهش فقر مستلزم مشارکت در رشد اقتصادی کشور به ویژه دهک‌های متوسط و پایین جامعه و سپس بهره‌مندی آنها از محصول رشد اقتصادی است. آسیب شناسی ریشه عدم مشارکت فقرا در برنامه‌های متنوع کاهش فقر کشور لازم است. سیاست خدمات بیمه اجتماعی ، مکمل سیاستها است.}, keywords_fa = {فقرزدایی,راهبرد استراتژی کاهش فقر,درآمد متوسط پایین,کشورهای درحال توسعه}, url = {https://econrahbord.csr.ir/article_139332.html}, eprint = {https://econrahbord.csr.ir/article_139332_96dd5c7c50b435e9eaa6cb53b1b8bc45.pdf} }